Sauna ir jos nauda organizmui

Jūsų SPA Palangoje

Sauna ir atsipalaidavimas joje – tai poilsio ritualas, kuris skaičiuoja jau ilgus gyvavimo šimtmečius. Ir nors pirmiausia sauna pradėta naudoti dėl higienos poreikių, šiandien apie saunos naudą galime kalbėti kur kas plačiau – nuo teigiamų saunos naudų kūnui iki poveikio geresniam miegui ar psichologinei sveikatai. Vis daugėja tyrimų, kuriais norima išsiaiškinti ir suprasti, kaip saunos šiluma gali paveikti mūsų organizmą. Apžvelkime jau žinomas ir įrodytas naudas, kurias suteikia sauna.

Trumpai:

Saunos nauda odai

Greičiausiai vienas iš labiausiai daugeliui žinomų pirties privalumų – švelnesnė ir skaistesnė oda. Dėl aplinkos užterštumo, prastos mitybos, streso arba netinkamos odos priežiūros odos porose kaupiasi toksinai. Apsilankymas saunoje yra puikus būdas padėti organizmui atsikratyti šių toksinų – šiluma skatina prakaitavimą, kuris yra natūralus būdas iš organizmo pašalinti nešvarumus, perteklinį riebalą, toksinus. Šis procesas vadinamas detoksikacija arba toksinų išsiskyrimu. Iš odos pašalinus nešvarumus pagerėja odos tonusas, oda tampa švelnesnė, atstatoma bendra jos būklė.

Poilsis Palangoje SPA Palangoje masažai grožio procedūros Palanga Visit apartamentai Palangoje

Sauna – prevencijai prieš odos bėrimus. Sauna gali būti naudinga priemonė odos bėrimų prevencijai dėl kelių svarbių priežasčių. Pirmiausia, prakaitavimas išvalo odą nuo nešvarumų, kurie gali užsikimšti poras ir sukelti bėrimus. Taip pat saunos šiluma padeda atsipalaiduoti, mažina stresą – tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių atsiranda odos bėrimai arba blogėja esama odos būklė. Saunos teikiamas atpalaidavimas ir streso mažinimas gali padėti sumažinti jaučiamą įtampą, taip sumažinant ir odos bėrimų rizika.

Lankymasis saunoje turi teigiamą poveikį celiulito mažinimui. Saunoje veikianti šiluma skatina kraujotaką, o tai gali padėti sumažinti celiulito žymes. Gerėjanti kraujotaka padeda organizmui efektyviau įsisavinti maistingas medžiagas ir pašalinti toksinus, kurie yra celiulito susidarymo priežastis. Šiluma taip pat veikia ir odos elastingumą bei tekstūrą – tai gali šiek tiek sumažinti celiulito žymes ant odos.

Sauna gali turėti ir neigiamą poveikį odai

Nepaisant daugelio teigiamų saunos poveikių – odą ji gali paveikti ir neigiamai. Vienas iš galimų neigiamų poveikių – pernelyg dažno lankymosi saunose sukeltas odos išsausėjimas. Aukšta temperatūra gali pašalinti natūralius odos riebalus, kurie yra būtini odos drėkinimui ir elastingumui. Dėl to odos paviršius gali tapti sausas, pleiskanotas ir jautrus dirgikliams.

Per didelė šiluma ir prakaitavimas gali sukelti odos dirginimą ar netgi nudegimus. Ypač jautriai odai gali būti sunku toleruoti aukštą temperatūrą ir drėgmę, dėl to gali atsirasti paraudimas, niežėjimas ar net bėrimai.

Poilsis Palangoje SPA Palangoje sauna ir sūkurinė vonia baseinas Palanga Visit apartamentai Palangoje

Nors ir žinoma, kad sauna padeda išvalyti odos poras, tačiau intensyvus prakaitavimas gali ir jas užkimšti, taip pabloginant bendrą būklę. Taip nutinka tais atvejais, kai po saunos tinkamai nenuvalomas prakaitas ir nešvarumai.

Rečiau pasitaikantys atvejai, kuomet ilgas ir intensyvus prakaitavimas pašalina natūralias odos bakterijas ir pažeidžia apsauginį riebalinį sluoksnį, kuris padeda kovoti su mikrobų ir infekcijų plitimu.

Vis dėlto, saikingi apsilankymai saunoje gali būti puiki priemonė odos priežiūrai. Svarbu laikytis saunos naudojimo taisyklių, po apsilankymo pirtyje tinkamai drėkinti ir prižiūrėkite prižiūrėti odą bei konsultuotis su specialistais, jei kyla abejonių dėl odos būklės ar reakcijos į saunos poveikį.

6 pagrindinės saunos naudos bendrai organizmo veiklai

Apsilankymų saunoje nauda neapsiriboja tik oda – ji turi teigiamą poveikį ir bendrai organizmo veiklai. 6 pagrindinės saunos teikiamos naudos, kurios padeda pagerinti bendrą organizmo veiklą:

  1. Kraujotakos gerinimas: saunos šiluma skatina kraujagyslių išsiplėtimą, o tai gerina kraujotaką visame kūne. Tai ne tik padeda organizmui gauti daugiau deguonies ir maistingų medžiagų, bet ir prisideda prie toksinų ir nešvarumų išsiskyrimo.
  2. Imuniteto stiprinimas: kai kurie tyrimai rodo, kad reguliarus lankymasis saunoje sustipina imuninę sistemą – padidindama baltųjų kraujo kūnelių gamyba ir suaktyvinamas „mechanizmas“ natūraliai organizmo apsaugai bei gynybai nuo infekcijų ir ligų.
  3. Raumenų atpalaidavimas: sauna gali būti puikus būdas atsipalaiduoti ir sumažinti raumenų įtampą po fizinio aktyvumo ar streso. Karščio poveikis gali pagerinti raumenų lankstumą ir palengvinti jaučiamus fizinius skausmus bei įtampą.
  4. Streso mažinimas: saunoje praleistas laikas suteikia raminantį poveikį. Pirties šiluma skatina endorfinų išsiskyrimą, o tai pasireiškia raminamuoju efektu, o šilumos atpalaiduoti kūno raumenis padeda sumažinti jaučiamą stresą, įtampą.
  5. Odos ir plaukų sveikata: išsamiau saunos naudas odai aptarėme anksčiau, tačiau verta paminėti, kad išvalytos poros ir iš odos pašalinti toksinai turi teigiamą poveiki ne tik odai, bet ir plaukams.
  6. Po saunos – į šaltą dušą. Jei po saunos nusiprausite po šaltu dušų – organizmas įsisavins dar daugiau naudų. Pirmiausia, tokių būdų nuplaunate prakaitą ir nešvarumus – tai efektyviau išvalo poras ir paskatina odos regeneraciją. Šaltas dušas stimuliuoja imuninę sistemą ir padidina organizmo atsparumą ligoms. Taip pat tai padeda atgauti energiją, pagerinti nuotaiką, teigiamai suaktyvinti nervų sistemą. 
Poilsis Palangoje SPA Palangoje sauna ir sūkurinė vonia baseinas Palanga Visit apartamentai Palangoje

SPA Palangoje

Sauna ir sūkurinė voniaSPA procedūrų meniu
Privatus ir jaukus laikas Jums ir Jūsų šeimai.

Saunos poveikis psichologinei sveikatai

Be išskirtinių naudų odai, organizmo veiklai, reguliarūs apsilankymai saunose ar pirtyse teigiamai veikia ir mūsų psichologinę sveikatą. Pirmiausia, tai ritualas padedantis atsikratyti streso. Aukšta saunos temperatūra skatina raumenų atpalaidavimą ir kūno įtampos sumažinimą, taip pat skatina endorfinų, arba kitaip „laimės hormonų“ gamybą, kurie „atsakingi“ už pasitenkinimą, nuotaikos gerinimą, emocinę gerovę.

Sauna teigiamai veikia miego kokybę, o tai vienas svarbiausių komponentų geros psichinės sveikatos palaikymui. Saunoje sumažėja kortizolio arba kitaip streso hormono lygis – tai padeda sumažinti psichologinę įtampą ir nerimą, kurie neretai yra pagrindiniai nemigos ir blogo miego priežastys. Taip pat šiluma ir prakaitavimas saunoje sumažina fizinę įtampą ir atpalaiduoja raumenis – atsipalaidavęs kūnas būna pasirengęs miegui.

Sauna gali būti naudojama, kaip viena iš meditacijos formų – buvimas ramioje aplinkoje, minčių nukreipimas, susitelkimas į savo pojūčius.

Laikas saunoje yra vieta pasimėgauti ramiu, atpalaiduojančiu laiku su šeima ar draugais – socialinis bendravimas taip pat turi teigiamą poveikį psichologinei sveikatai, skatinantis santykių stiprinimą ir emocinę paramą.

Tačiau atkreipkite dėmesį, kad visa tai gali turėti skirtingą poveikį skirtingoms žmonių grupėms – ypač jaučiantiems psichologinį išsekimą ar turintiems kitų psichologinių problemų. Todėl svarbu būti dėmesingiems sau, klausyti kūno siunčiamų signalų, o jei kyla susirūpinimas dėl psichinės sveikatos – kreiptis konsultacijai į specialistus.

Sauna, senėjimo procesai ir gyvenimo trukmė

Nevertėtų tikėtis, kad laiko leidimas saunoje atjaunins ar sustabdys natūralius senėjimo procesus. Odos drėkinimu, kraujotakos gerinimu ir streso mažinimu tai gali prisidėti nežymiais, geresnės išvaizdos ir savijautos elementais – nuo elastingesnės odos iki geresnės kraujotakos ir medžiagų įsisavinimo – tačiau tai nesustabdys natūralių organizmo procesų, kuriuos lemia genetika, aplinkos veiksniai, gyvenimo būdas.

Nors aptarėme nemažai saunos suteikiamų naudų sveikatai, tačiau nėra pakankamai įrodymų ir apie tai, kad saunoje reguliariai besilankantys žmonės gyventų ilgiau. Tyrimai dažniausiai susiję su saunų nauda konkrečioms sveikatos problemoms ar veiksniams, pavyzdžiui, jų poveikis širdies ir kraujagyslių sveikatai, odos būklei, streso mažinimui.

Kita vertus, tyrimai rodo, kad saunos gali turėti teigiamą poveikį kai kurioms sveikatos problemoms, kurios gali prisidėti prie ilgesnio gyvenimo. Pavyzdžiui, lankymasis saunoje mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką, kuri yra viena iš dažniausių mirties priežasčių.

Žinome, kad gyvenimo trukmę lemia daug veiksnių – įskaitant genetiką, gyvenimo būdą, mitybą, fizinį aktyvumą. Tad sauna gali būti tik vienas iš būdų palaikyti sveiką gyvenimo būdą.

Daugeliu atveju visos anksčiau aptartos ir pasidalintos įžvalgos yra įrodytos moksliškai. Šie faktai remiasi daugybe mokslinių tyrimų ir tyrimų analizėmis, kurios patvirtina saunos naudą sveikatai. Sauna, kaip sveikatinimosi priemonė, turi gilias šaknis, kurios ištakos siekia tūkstantmečius: nuo senovės romėnų imperijos, kur saunose vyko diskusijos ir debatai, išplitusios po skirtingas kultūras ir išpuoselėtos iki šių dienų, kur tapo tam tikru gyvenimo būdo simboliu skatinančiu skubėjime ir chaose rasti laiko sustoti, atsipalaiduoti pailsėti.

Poilsis Palangoje SPA Palangoje Nakvynė Palangoje Palanga Visit apartamentai

Apartamentai Palangoje

Tikrinti užimtumąApžiūrėti SPA
Išskirtiniai apartamentai vos keletas žingsnių nuo pušyno

SPA Palangoje

Skirkite laiko sau!

Kviečiame apžiūrėti SPA Palangoje – privatus ir jaukus laikas Jums ir Jūsų šeimai.

Pusryčiai Palangoje SPA Palangoje Palanga Visit apartamentai Palangoje

Pusryčių meniu:

Pusryčiai Midi

Pusryčius sudaro:

  1. Šiltas kruasanas su namine uogiene.
  2. Šviežiai spaustos sultys – apelsinų, morkų, kriaušių, greipfrutų arba obuolių.
  3. Pasirinktas patiekalas.

Patiekalų pasirinkimai:

Grikių košė su daržovių salsa + pasirinkite priedą:
– keptas kiaušinis;
– skrudinta šoninė;
– virti putpelių kiaušiniai su trumų majonezu;
– sūdyta lašiša.

Lietiniai blyneliai su varškės įdaru.

Amerikietiški blynai su traškia šonine ir klevų sirupu.

Avižinė košė su keptais bananais, cinamonu ir riešutų sviestu.

Virti varškėtukai su sviesto/ grietinėlės padažu:
– saldesnis padažas;
– sūresnis padažas.

Kepti varškėčiai su grietinėlės-maskarponės kremu, trintomis braškėmis.

Naminė granola su graikišku jogurtu ir sezoniniais karamelizuotais vaisiais.

Kaina: 13 €

Kaip užsisakyti?

Pusryčių užsakymus apartamentų svečiai gali pateikti Palanga Visit registratūroje arba paskambinus administracijai.

Pusryčių užsakymai kitai dienai priimami iki 20:00

Pusryčius užsakyti galima tik nuo rugsėjo 1-os iki gegužės 1-os dienos.

Pusryčiai Maxi

Pusryčius sudaro:

  1. Šiltas kruasanas su namine uogiene.
  2. Šviežiai spaustos sultys – apelsinų, morkų, kriaušių, greipfrutų arba obuolių.
  3. Pasirinktas patiekalas.

Patiekalų pasirinkimai:

Ryžių-kokoso-pastarnokų kremas su sezoniniais vaisiais ir daržovėmis, patiekiamas su brioche duonele.

Salotos su Alioli. Alioli su žaliosiomis salotomis, focaccia duonele.

Brioche sumuštinis su skrudintu „Panchetta“ kumpiu, keptu kiaušiniu.

Ciabatta sumuštinis su Benedikto kiaušiniais ir krevetėmis.

Tuno karpačio su skrudintais baklažanais ir batatais.

Bulviniai blynai su sūdyta lašiša, sūrio kremu.

Kaina: 15 €

Kaip užsisakyti?

Pusryčių užsakymus apartamentų svečiai gali pateikti Palanga Visit registratūroje arba paskambinus administracijai.

Pusryčių užsakymai kitai dienai priimami iki 20:00

Pusryčius užsakyti galima tik nuo rugsėjo 1-os iki gegužės 1-os dienos.

apartamentai ir spa palangoje poilsis Palangoje apartamentai su pusryčiais
apartamentai ir spa palangoje poilsis Palangoje apartamentai su pusryčiais